Cafeaften med rejsefeber

Ølbycenteret i Køge lagde i aftes lokaler til Kinaforeningens andet Cafe-aften-møde om tilbagerejse. Et møde hvor vi endte med at være 17 fremmøde hvoraf 3 var teenagere.

Heidi Jensen havde fundet et rigtig fint lokale i Ølbycenteret som både indbød til nærvær, men hvor der også var mulighed for at holde et arrangement for en lidt større forsamling, og hvor der var flere skærme og en projektor, så der både kunne vises billeder og et klassisk PowerPoint show 🙂

Vi erfarer i foreningen at flere og flere af vores medlemmer gør som flere andre adoptivfamilier med børn fra andre lande end Kina. Det rejser tilbage til Læs videre “Cafeaften med rejsefeber”

Kineserne fejre nytår

I Kina (Beijing) er klokken for kort tid siden passeret midnat – nytårsaften. Og der har helt sikkert været godt gang i rejseaktiviterne på kryds og tværs af landet, og hjem til Kina de seneste dage. Nok særligt fra by til land er trafikken stor!

At dømme på nedenstående opslag er der ifølge traditionen mange ting at gøre op til og under fejringen af det Kinesiske Nytår. Familien og forfædrene spiller en central rolle.

Udover at skabe nogle hyggelige rammer for familie og venner, give gaver, jage onde ånder væk og ofre til forfædrene for at sikre at de vil beskytte efterkommere og dermed bringe lykke og velstand til familien, så er der også en række ting eller forhold man skal undgå!

Gå på opdagelse i menuen i venstre side på nedenstående hjemmeside.

Kinaforeningen byder hundens år velkommen

Hunden afløser hanen

Der er allerede gået over en uge siden vi holdt Kinesisk Nytårsfest i Kinaforeningen. Og sikke en nytårsfest!

Igen i år havde vi en række aktiviteter for vores børn suppleret med et par bordtennisborde venligst udlånt fra Aabenraa Statsskole. Muligheden for at lave sushi mellem kaffe og middag blev flittigt brugt, og rigtig mange havde benyttet sig af muligheden for at reservere bord til en gruppe ved tilmeldingen, så man kunne benyttelejligheden til at sidde sammen med rejsefæller under kaffen og middagen.

Selv om Scandic måtte undvære Yu Lan klarede de igen i år at diske op med en velsmagende kinesisk buffet. Bestyrelsen vil gerne udtrykke stor tak til Kim og Læs videre “Kinaforeningen byder hundens år velkommen”

Cafemøde – Tilbagerejse – Køge

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

I efteråret 2015 begyndte vi at undersøge mulighederne for at tage på en rejse tilbage til Kina for at gense noget af det land hvor vores to børn kommer fra.

Turen endte med at vare 2 uger hvor vi var omkring Beijing inden vi tog til Guangzhou i Guangdong provinsen hvor begge vores børn kommer fra, og besøgte desuden børnehjemmene og findestederne.

Det var en stor oplevelse, som vi gerne vil dele med interesserede familier fra Kinaforeningen.

Har du lyst til at høre noget om forberedelserne, overvejelser, oplevelser fra turen og hvilke indtryk turen har sat hos vores lille familie? Går du/I selv og overvejer at tage tilbage til der hvor jeres børn kommer fra? Så er du meget velkommen til at tilmelde dig dette cafemøde.

Cafemødet vil foregå i Multisalen, Ølbycenter 86, 4600 Køge, mandag d. 19. marts 2018 kl. 19-21

Arrangementet er gratis for Kinaforeningens medlemmer. For ikke-medlemmer koster det 50 kr. pr. person, som indbetales på konto 1551 3001695029

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er søndag d. 11. marts 2018.

Du tilmelder dig ved at udfylde formularen, som du finder ved at følge nedenstående link:

Tilmelding til cafemøde om tilbagerejse (Køge)

Jule og nytårs hilsen fra DIA

Vi viderebringer hermed en jule og nytårs hilsen fra dia:

DIA ønsker alle i Kina foreningen en rigtig glædelig jul samt ønsket om et lykkebringende nytår!

Med venlig hilsen/Sincerely

Annette Kousgaard Guo
Adoption Coordinator
Phone: +45 36-992907

Elkjærvej 31, 1.
DK-8230 Åbyhøj
Mail: akg@d-i-a.dk
Web: www.d-i-a.dk

Følg os på Facebook: www.facebook.com/DIADenmark

Kinesisk Nytårsfest i Kinaforeningen 2018

Lørdag d. 3. februar 2018 holder Kinaforeningen – traditionen tro – Kinesisk Nytårsfest. Igen i år bliver arrangementet afholdt på Hotel Scandic i Kolding.

Familier, bosat øst for Storebælt, kan få refunderet broafgiften i forbindelse med deltagelse i nytårsfesten. Du kan læse mere herom i den vedhæftede fil!

Sidste frist for tilmelding og betaling er søndag d. 21. januar 2018. Husk at tilmeldingen først er gældende, når vi har modtaget indbetalingen – og
medlemskontingentet er betalt! Læs videre “Kinesisk Nytårsfest i Kinaforeningen 2018”

Kinesisk mad i Hillerød

Kom og vær med til at lave PEKING AND OG PEKING SUPPE

Arrangementet er for voksne og børn 10+ det foregår i Hillerød på Grønnevang Skole.

Dette et voksenarrangement, store børn +10 år er velkommen til at deltage i madlavningen, og skal betale som voksen.

Mindre børnene er velkomne til at spise med samt lege på skolen, men de skal tilmeldes så vi ved hvor mange der skal laves mad til.

Vi skal lave Peking and og Peking suppe. Vores dygtige underviser Yu-Lan vil lære os at lave retterne.

Hillerød:

Arrangementet foregår søndag den 19. november fra kl. 11:00 til 15:00 i skolekøkkenet på Grønnevang skole, udskoling afd. Ø, Østervang 124, 3400 Hillerød.

Der er plads til 20 personer – Pris pr. voksen og børn 10+ er 50,00 kr., som indbetales på konto 1551 3001695029 senest mandag den 14. november– Tilmelding sker til Winnie på wh@kinaforeningen.dk

Tilmelding er efter først til mølle princippet – dog senest søndag 12. november.

Cafemøde – Tilbagerejse – Taastrup – AFLYST

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

Cafemødet vil foregå i Kulturhusene, Poppel Allé 12, 2630 Taastrup, tirsdag d. 10. oktober 2017 kl. 19-21

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er fredag d. 5. oktober 2017.

Cafemøde – Tilbagerejse

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

Cafemødet vil foregå i Århus, hos Kemp & Lauritzen A/S Anelystparken 28, 8381 Tilst, lørdag d. 2. september 2017 kl. 10-12

Arrangementet er gratis for Kinaforeningens medlemmer. For ikke-medlemmer koster det 50 kr. pr. person, som indbetales på konto 1551 3001695029

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er søndag d. 27. august 2017.

Tilmelding sker på mail til Søren Hansen. Husk at angive navn og adresse på alle der tilmeldes!

Kinesisk for børn – Aarhus og Taastrup – AFLYST

Kinesisk for børn

Så kan Kinaforeningene endnu engang tilbyde “Kinesisk for børn” for vores medlemmer. Alle er velkomne, både vores kinesisk fødte børn samt deres søskende. Eneste krav er at de er startet i 2. klasse og fuld af lyst til at lære og lege.

Denne gang er det søndag den 17. september 2017 fra 10.00 til 13.00.

Undervisningen vil foregå i henholdsvis: