Månesfest 2014

Den kinesiske månefest er ligesom nytåret en af de vigtige traditionelle fester for kineserne. Det er tradition at spise månekage på dagen.

Kinesiske forfædre betragtede den syvende, ottende og niende lunar måneder som efterår. Den 15. dag i den ottende lunar måned, blev derfor kaldt for mid-efterår og månens dag, denne dag blev også betragtet som den bedste dag i året for at nyde den smukke, runde og blanke måne.  I år falder månefesten  8. september I Kina.  Oprindeligt var det en festival for at folk kunne fejre høsten, men senere blev det en dato, hvor familien bliver genforenet, med familiemedlemmer. Festivalen er også forbundet med en smuk legende, “Chang’e der fløj til Månen”.

Kinaforeningen fejrer månefesten den 7/9 fra kl. 10.30 til 15.00 på Usserød skmånekagerole i Hørsholm. Her skal vi lave og smage den traditionelle månekage.

Vi laver også lidt nemt og lækkert frokost i form af lidt grillmad (i ovn) og en gang salat. Derudover arbejder vi på at der kommer en kinesisk dame/mand som kan danse lidt sammen med børnene.

Pris pr familie 100,- som indbetales ved tilmelding på konto 1551 3001695029. Der er plads til ca. 30 personer på holdet.

Tilmelding er efter først til mølle princippet til Gitte Laugesen

Familiedag i Madsbyparken

Vi mødes fra kl. 10:00 i Madsby Parken søndag d. 24/8 til hygge og grill senere på dagen

Der er mange muligheder for at børnene kan lege og der er legeaktiviteter for alle aldersklasser. Der er også en dyrepark i Madsby Legepark.

Man kan se meget mere om parken på Madsbyparkens hjemmeside – elle besøg dem på Facebook 🙂

Kl. 12:30 griller vi til frokost. Man kan enten medbringe sine egne ting til den store fælles grill, som Kinaforeningen har lejet eller man kan bestille kød, kylling og pølser med tilbehør (pastasalat, kartoffelsalat, flute) til kr. 100 pr voksen og kr. 50 pr. barn.
Man skal melde sig til hos Søren Lodberg, da vi skal reservere grill-plads og derfor skal vi vide hvor mange der ønsker at grille.

Så giv besked på mail om man ønsker at medbringe sin egen mad eller om man ønsker at tilmelde sig det fælles grillmad senest søndag d. 17 august.

Spørgsmål vedr. arrangementet kan rettes til Søren Lodberg på mail eller på telefon.