Kinesisk mad i Hillerød

Kom og vær med til at lave PEKING AND OG PEKING SUPPE

Arrangementet er for voksne og børn 10+ det foregår i Hillerød på Grønnevang Skole.

Dette et voksenarrangement, store børn +10 år er velkommen til at deltage i madlavningen, og skal betale som voksen.

Mindre børnene er velkomne til at spise med samt lege på skolen, men de skal tilmeldes så vi ved hvor mange der skal laves mad til.

Vi skal lave Peking and og Peking suppe. Vores dygtige underviser Yu-Lan vil lære os at lave retterne.

Hillerød:

Arrangementet foregår søndag den 19. november fra kl. 11:00 til 15:00 i skolekøkkenet på Grønnevang skole, udskoling afd. Ø, Østervang 124, 3400 Hillerød.

Der er plads til 20 personer – Pris pr. voksen og børn 10+ er 50,00 kr., som indbetales på konto 1551 3001695029 senest mandag den 14. november– Tilmelding sker til Winnie på wh@kinaforeningen.dk

Tilmelding er efter først til mølle princippet – dog senest søndag 12. november.

Udgivet i Børn, Kinesisk madlavning, Voksne | Skriv en kommentar

Cafemøde – Tilbagerejse – Taastrup – AFLYST

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

I efteråret 2015 begyndte vi at undersøge mulighederne for at tage på en rejse tilbage til Kina for at gense noget af det land hvor vores to børn kommer fra.

Turen endte med at vare 2 uger hvor vi var omkring Beijing inden vi tog til Guangzhou i Guangdong provinsen hvor begge vores børn kommer fra, og besøgte desuden børnehjemmene og findestederne.

Det var en stor oplevelse, som vi gerne vil dele med interesserede familier fra Kinaforeningen.

Har du lyst til at høre noget om forberedelserne, overvejelser, oplevelser fra turen og hvilke indtryk turen har sat hos vores lille familie? Går du/I selv og overvejer at tage tilbage til der hvor jeres børn kommer fra? Så er du meget velkommen til at tilmelde dig dette cafemøde.

Cafemødet vil foregå i Kulturhusene, Poppel Allé 12, 2630 Taastrup, tirsdag d. 10. oktober 2017 kl. 19-21

Arrangementet er gratis for Kinaforeningens medlemmer. For ikke-medlemmer koster det 50 kr. pr. person, som indbetales på konto 1551 3001695029

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er fredag d. 5. oktober 2017.

Udgivet i Børn, Cafe, Rejse, Tilbagerejse, Voksne, Økonomi | En kommentar

Cafemøde – Tilbagerejse

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

Cafemødet vil foregå i Århus, hos Kemp & Lauritzen A/S Anelystparken 28, 8381 Tilst, lørdag d. 2. september 2017 kl. 10-12

Arrangementet er gratis for Kinaforeningens medlemmer. For ikke-medlemmer koster det 50 kr. pr. person, som indbetales på konto 1551 3001695029

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er søndag d. 27. august 2017.

Tilmelding sker på mail til Søren Hansen. Husk at angive navn og adresse på alle der tilmeldes!

Udgivet i Cafe, Rejse, Tilbagerejse | Skriv en kommentar

Kinesisk for børn – Aarhus og Taastrup – AFLYST

Kinesisk for børn

Så kan Kinaforeningene endnu engang tilbyde “Kinesisk for børn” for vores medlemmer. Alle er velkomne, både vores kinesisk fødte børn samt deres søskende. Eneste krav er at de er startet i 2. klasse og fuld af lyst til at lære og lege.

Denne gang er det søndag den 17. september 2017 fra 10.00 til 13.00.

Undervisningen vil foregå i henholdsvis:

• Aarhus hos Kemp & Lauritzen A/S Anelystparken 28, 8381 Tilst
  • Tåstrup Kulturcenter lokale 3, Poppel Alle 12, 2630 Tåstrup Læs resten
Udgivet i Aktiviteter, generelt, Børn, Kinesisk, Uncategorized | En kommentar

Cafemøde – Tilbagerejse

Kinaforeningen inviterer til cafemøde om tilbagerejse.

Cafemødet vil foregå i Århus, hos Kemp & Lauritzen A/S Anelystparken 28, 8381 Tilst, lørdag d. 20. maj 2017 kl. 10-12

Sidste frist for tilmelding (og betaling) er søndag d. 14. maj 2017.

Udgivet i Børn, Cafe, Foredrag, Rejse, Tilbagerejse, Uncategorized, Voksne | Skriv en kommentar

Kontingent 2017

Udgivet i Bestyrelsen, Kontingent, Økonomi | Skriv en kommentar

Afslutning på Nytårsfestlighederne – Lanternefestival

Der er åbnlyst ikke kun i Kinaforeningen at det kinesiske nytår er blevet fejret. Det blev det som annonceret tidlige på året også i Aarhus. Men også i København og sikkert også andre steder i landet. Skulle man være i tvivl(!), så er fejringen at det kinesisk nytår ikke er en en-dags begivenhed, men står på i flere uger. Som mange andre benytter kineserne ferie og helligdage til også at besøge familie og venner, og der er tillige mange traditioner forbundet med festligholdelsen af det kinesiske nytår.

Således også med afslutningen af perioden hvor det nye års komme fejres. Traditioner som vi også kender fra vores egen fejring af jul/nytår, som (drage-)dans, familiebesøg, bestemte retter, krudt og meget andet, indgår i fejringen af perioden.

Nedenstående links er et lille udpluk at hvad man kan finde på nettet om fejringen at det kinesiske nytår og afslutningen – lanternefestivallen – eller markeringen af afslutningen på perioden ,hvor det nye års komme er blevet fejret. Officielt sluttede perioden i lørdags d. 11. februar 2017. I 2018 afholdes lanternefestivallen d. 2. marts.

Udgivet i Helligdag, Kinesisk Nytårsfest, Kultur, Lanternefestival | Skriv en kommentar

Kinaforeningen fejrer det nye år – Hanens år

Dragen indtager Kinaforeningens Nytårsfest!

Ingen nytårsfest uden en drage. Og børnene tog dragen i armene, der vanen tro indtog Kinaforeningens fejring af det kinesiske nytår – hanens år.

Et pakket program med mulighed for at prøve badminton, karate, lave sushi, kalligrafi, spille WII, eller blot nyde en kop kaffe med kage i hyggeligt samvær med rejsefæller eller bekendte, var nogle af kendetegnene for dette års fejering af det kinesiske nytår i de altid indbydende lokaler på Scandic Kolding, som igen dannede rammerne for Kinaforeningens markering af det kinesiske nytår.

Tæt tåge og en lidt for kraftig vind fra øst resulterede i, at vi desværre ikke fik det ellers altid flotte fyrværkeri lige inden middagen som vi ellers plejer. Så kan vi til gengæld glæde os det mere til at vi forhåbentligt får et ekstra flot fyrværkeri at se til foreningens jubilæums fest i 2018!

På den ordinære generalforsamling blev der valgt ny formand. Søren Lodberg blev afløst af foreningens hidtidige næstformand Torben Offersen, og Søren blev naturligvis hædret for sit arbejde i de forgangne 10 år i bestyrelsen, og særligt de 6 år som formand for foreningen. De øvrige bestyrelsesmedlemmer der var på valg blev genvalgt. De fremmødte vedtog endvidere en kontingentstigning på 25 kr. således at kontingentet nu lyder på 200 kr. årligt.

Yu Lan tryllede igen i år en fantastik middag i samarbejde med Scandic Koldings egen kok og øvrige køkkenpersonale, som kronen på værket. Bestyrelsen vil gerne her udtrykke en stor tak for det gode samarbejde der er med Scandic Kolding om at afholde arrangementet. Vi oplever en stor imødekommenhed overfor ønsker og ideer til arrangementet. En særlig tak ønsker vi at rette til den kinesiske ambassade ved ambassadør Mr Li Ruiyu og følge, for igen i år at festliggøre foreningens arrangement, ved deres deltagelse og de mange flotte gaver til børnene.

Sidst, men ikke mindst, takker vi alle I godt 200 fremmødte medlemmer, der valgte at være sammen med rejsefæller, bekendt i adoptions sammenhæng, venner til bekendte med adoptivbørn fra Kina. Måske fordi I gerne vil tilbringe lidt tid med, og være sammen med os andre om det at have børn fra Kina? Eller måske ønsker I blot at give jeres børn en oplevelse af at være sammen med andre, der lige som dem kommer fra Kina? Uden jer fejrede vi/I ikke det kinesiske nytår i Kinaforeningens regi! Vi vil gerne takke jer for, at vi igen i år har haft mulighed for at fejre det kinesiske nytår sammen med alle jer medlemmer af Kinaforeningen, og dermed give os selv og vores børn en mulighed for, under festlige omstændigheder, at opleve det tilhørsforhold som vi alle har til Kina.

Udgivet i Bestyrelsen, Børn, Kinesisk Nytårsfest, Voksne | Skriv en kommentar

Kinesisk madlavning for forældre og børn – Hillerød

Er du og dit barn også interesseret i kinesisk madlavning, så er her chancen for at deltage i et forældre/barn madlavningskursus, hvor Yu-Lan kommer og laver en spændende menu sammen med os.

Det foregår lørdag den 11. marts fra kl. 10:00 til 14:00 i skolekøkkenet på Grønnevang skole, udskoling afd. Ø, Østervang 124, 3400 Hillerød

Der er plads til 8-9 familier (ca. 20 personer) – bestående af 1 forældre og 1-2 børn eller 2 forældre og 1 barn. Pris pr familie er 100 kr., som indbetales på konto 1551 3001695029 senest søndag den 5. marts.

Hvis I er flere end 3 personer i en familie, der vil deltage i madlavning så kontakt Winnie og hør om prisen.

Tilmelding sker til Winnie på wh@kinaforeningen.dk Tilmelding er efter først til mølle princippet. Dog senest søndag den 5. marts

Kinaforeningen vil rigtig gerne være med til at arrangere flere kurser rundt om i landet, så kender du en kinesisk kok og/eller har mulighed for at låne et skolekøkken, så kontakt Kinaforeningen, så vi kan få flere madlavningskurser sat i gang

Udgivet i Aktiviteter, generelt, Børn, Kinesisk madlavning, Voksne | Skriv en kommentar

Kinesisk for børn – i Aarhus

Det er lykkedes Kinaforeningen at arrangere “Kinesisk for børn” for vores medlemmer i det jyske!

Alle er velkomne (også dem fra Sjælland, Fyn og øvrige øer :), både vores kinesisk fødte børn samt deres søskende, eneste krav er at de er startet i 2. klasse og fuld af lyst til at lære og lege.

Det bliver lørdag den 18. marts fra 10.00 til 13.00.

Undervisningen vil foregå i Århus, hos Kemp & Lauritzen A/S Anelystparken 28, 8381 Tilst

Kinaforeningen vil sørge for lidt at drikke og spise i løbet af de 3 timer.  Hvis jeres børn har brug for mere, er de velkomne til at have en madpakke med.

Derudover er det en god ide at medbringe et kladdehæfte og deres penalhus.

Tilmelding sker ved at I sender en mail med barnets/børnenes navn(e) og alder til Bettina Schultz på mail: bscz@novonordisk.com

Sidste frist for tilmelding er lørdag den 11. marts – kurset vil kun blive afholdt hvis der er mindst 10 deltagere.

Arrangementet er gratis og tilmelding er efter først til mølle princippet – max. 20 pladser!

Udgivet i Aktiviteter, generelt, Børn, Kinesisk | Skriv en kommentar