Nyt-år og generalforsamling

Et nyt (kinesisk) år er forlængst startet, men det blev uden fejring i regi af Kinaforeningen!

For få tilmeldte endte med en aflysning af den ellers traditionelle fejring med kaffe og kage, underholdning, bespisning og hyggeligt samvær i kinesisk inspirerede pyntede lokaler. Vi gætter på at tidspunktet – for nogle tæt på vinterferien – har været den primære årsag til den lave tilslutning …

Måske har I i stedet markeret begivenheden der hjemme med pynt og hjemmelavede kinesiske retter, eller benyttet lejligheden til at besøge den lokale kinesiske restaurant?

Kinesisk nytårsfest eller ej, så skal der jo holdes en generalforsamling jf. foreningens vedtægter. Den blev så virtuel, som vi har prøvet det før; under Covid-19 pandemien. Værd at nævne fra generalforsamlingen er, at der blev vedtaget en række ændringer af vedtægterne. Det gælder en række sproglige ændringer, som bestyrelsen på generalforsamlingen 2023 blev pålagt at arbejde med. Derudover blev det vedtaget, at unge udeboende adopterede indtil det fyldte 30. år betaler halvt kontingent, hvilket er i tråd med det som Adoption & Samfund har besluttet for deres medlemmer. Tanken er at det ikke skal være økonomien der gør at unge vælger Kinaforeningen fra.

Af flere forskellige årsager var det ikke muligt at gennemføre cafeaften om tilbagerejse i det forgangne år. I bestyrelsen er vi meget opsatte på at få stablet dette på benene i år. Ønsket er at lave et arrangement (både på Fyn/Sjælland og i Jylland) hvor der er mulighed for at snakke med adopterede og adoptanter, som har været på tilbagerejse, om hvordan en tilbagerejse opleves. Altså et arrangement både for de adopterede og adoptanter. Vi har allerede tilkendegivelser fra én familie om at medvirke som oplægsholdere.

For at finde det bedst egnede tidspunkt for afholdelse af Kinesisk Nytår i Kinaforeningen i 2025, har vi allerede på årets første bestyrelsesmøde fundet datoen for afholdelse af nytårsfesten. Kinaforeningens Nytårsfest bliver lørdag d. 1. februar 2025 📅. Vi håber således at rigtig mange af jer medlemmer af Kinaforeningen finder mulighed for at deltage i denne tilbagevendende festlige tradition.

Bestyrelsen ønsker alle en god sommer 🌞