At finde sin historie i Kina

Det er ikke så tit vi laver reklame for magasinet adoption & samfund. Det udgives af paraplyorganisationen Adoption og Samfund (A&S). Det er en politisk organisation som har det erklærede mål “… at skabe de bedste betingelser for både adoptivforældre og adopterede, børn som voksne”. Altså for os!

Forside - Magasinet adoption & samfund 1/2022
Forside af magasinet “adoption & samfund” 1/2022 www.adoption.dk

Et familie-medlemskab af A&S koster 450 om året. Vi kan stærkt anbefale det.

Vi ved at mange af jer ER medlemmer af A&S. For én gang om året kan vi i Kinaforeningen få et tilskud fra A&S for alle de af vores medlemmer, som også er medlem af A&S. Og det er vi glade for.

Er du medlem, kan du få magasinet tilsendt eller tilgå det på deres hjemmeside. Er du ikke medlem, må du nøjes med at læse de gamle magasiner.

Netop nu er der udkommet et nyt magasin. Indholdet i magasinet fra februar i år er således blevet tilgængeligt på A&S’s hjemmeside.

Da vi i Kinaforeningen er blevet mere fokuseret på tilbagerejse, vil vi gerne henlede opmærksomheden på artiklen s. 38 “At finde sin historie i Kina“. Udover at ridse det historiske forløb op omkring udviklingen af adoption fra Kina fra ca. 1994 til 2018, fortælle to adopterede om deres tanker og oplevelser om det uvisse – Kan jeg finde nogen der ude, som er min biologisk familie? Hvorfor er jeg bortadopteret? Vil jeg vide det?

Det kan stærkt anbefales at læse bladet – og artiklen i særdeleshed 💖