Generalforsamling og Nytårsfest 2021

Pga. COVID-19 har det ikke været muligt at gennemføre aktiviteter i Kinaforeningen i hele 2020, med undtagelse af foreningens årlige tilbagevendende begivenhed; Kinesisk Nytårsfest og Generalforsamlingen, 1. februar 2020.

Som tingene udvikler sig omkring COVID-19 forudser bestyrelsen desuden, at det ikke bliver muligt at gennemfører Kinesisk Nytårsfest, planlagt til afholdelse d. 30. januar 2021. Pga. arrangementets karakter og indhold ser vi ingen mening i en evt. udsættelse af arrangementet til et senere tidspunkt på året.

Det er derfor med stor beklagelse bestyrelsen hermed meddeler at Kinesisk Nytårsfest 2021 aflyses. (Se Nyhedsbrev eller hjemmesiden om Generalforsamlingen!)

Da det er generalforsamlingen som er foreningens højeste myndighed, finder bestyrelsen det nødvendigt at få gennemført den årlige generalforsamling som planlagt i forbindelse med det nu aflyste arrangement Kinesisk Nytårsfest i Kinaforeningen.

Udviklingen omkring COVID-19 gør, at bestyrelsen forudser at der fortsat vil være en række restriktioner, herunder begrænsninger i antallet af personer der må forsamles, på datoen for afholdelse af generalforsamlingen.

Bestyrelsen har derfor besluttet, at vi i Kinaforeningen vil gennemføre Generalforsamlingen d. 30. januar 2021 kl. 11 virtuelt! (Se indkaldelse til Generalforsamling i Nyhedsbrev eller på hjemmesiden)

Hvilken applikation der vil blive brugt, har bestyrelsen endnu ikke taget stilling til.

Bestyrelsen vil naturligvis i god til inden afholdelse af mødet (minimum to uger) udsende oplysninger om hvilken applikation der vil blive brugt, så alle kan nå at sætte sig ind i hvordan det fungerer.

Kontingentopkrævning!

Situationen omkring COVID-19 har mildest talt været usikker siden marts, hvorfor bestyrelse også har været forbeholdende med at opkræve kontingent, hvilket ellers normalt finder sted i foråret. Senest har der også været udfordringer med at få gennemført PBS opkrævningen.

Det er Generalforsamlingen, som er foreningens højeste myndighed, der fastsætter medlemskontingentet. Da generalforsamlingen først afholdes 30. januar 2021 (Se Nyhedsbrev og hjemmesiden), finder bestyrelsen det ikke muligt at undlade at opkræve kontingent for 2020, men samtidig kan vi ikke gennemføre opkrævningen som vi plejer!

Vi beder derfor om at kontingentet for 2020 indbetales manuelt på foreningens konto – Gerne inden året udgang!

Bestyrelsen foreslår derfor at Generalforsamlingen (Se Nyhedsbrev og hjemmeside) vedtager, at der ikke opkræves medlemskontingent for 2021 som kompensation for de manglende aktiviteter beskrevet ovenfor.

Vi håber på forståelse hos alle jer medlemmer, og ønsker jer en glædelig jul og et godt nytår.